Firan Infra voor nieuwe energie
Firan
Firan (voorheen Alliander Duurzame Gebiedsontwikkeling) is opgericht, als dochteronderneming van netwerkbedrijf Alliander, met als doel open netwerken te realiseren voor transport en distributie van duurzame en lokale energie. Firan helpt gemeenten, woningcorporaties en projectontwikkelaars bij de transitie van het traditionele aardgasnetwerk naar een duurzaam alternatief.
Kernvraag
Motif is gevraagd om op basis van de nieuwe merkstrategie een nieuwe merknaam en een visuele identiteit te ontwikkelen.

Naamontwikkling
Het bedenken van de nieuwe merknaam van zo’n belangrijke speler in de markt is altijd een uitdaging. Een aantal brainstormsessies leverde de uiteindelijke naam op: Firan. Een anagram van Infra. Hiermee benadrukt Firan nog eens dat ze een vernieuwende kijk heeft op energie-infra.
Essentie van het ontwerp
De kenmerkende F in het logo staat voor Firan als verbinder. Het krachtige kleurverloop illustreert de transitie van het blauwe aardgastijdperk naar de nieuwe groene duurzame energiewereld. Deze kleurtransitie speelt tevens een belangrijke rol in de beeldtaal en animatiestijl van Firan.




Resultaat
Motif ontwikkelde voor Firan een sterke, heldere merknaam. En een praktische toolkit huisstijlelementen met richtlijnen zodat de Firan op een consistente manier naar buiten treedt. Van corporate communicatie tot wervende acties via alle online- en offline kanalen.
Expertises
Naamontwikkeling, creatie, logodesign, branddesign, brand manual, richtlijnen beeldgebruik & beeldbank, webdesign.
'Wij zijn trots op het resultaat! Dankzij de creativiteit en professionaliteit van Motif hebben we ons nieuwe merk onderscheidend in de markt gezet. En bouwen we verder aan bekendheid en versterken van ons imago.'
Karlijn Baselaar - Firan

Credits
Merkstrategie: Business Openers - Roland van Maanen
Verantwoordelijk bij klant: Karlijn Baselaar en Roelof Potters
Fotografie: Wouter Jansen
Meer informatie?
Neem contact op met Motif
via office@motif.nl
of bel +31 (0)35 7600 120