Omroep WNL De omroep van Wij Nederland
Omroep WNL
De relatief jonge omroep WNL werkt dagelijks aan goed bekeken hoogwaardige programma’s zoals ‘Goedemorgen Nederland’, ‘WNL Op Zondag’, ’Haagse Lobby’ en ‘WNL Opiniemakers’.
Kernvraag
De nieuwe online- en social media strategie waren aanleiding om bij Motif aan te kloppen voor een restyling van de volledige identiteit van WNL. Daarbij wilde WNL veel beter zichtbaar zijn als afzender van haar programma’s.
Visuele link
De programma’s zijn onderling sterker visueel verbonden door consistent gebruik van typografie en het terugkerende cirkel element. De programma’s zijn binnen het kleurenspectrum van WNL gesegmenteerd. Oranje voor de meer luchtige programma’s zoals ‘Goedemorgen Nederland’ en paars voor de programma’s met meer verdieping, zoals WNL op zondag.
Digital first
Door de restyling leent de visuele identiteit van WNL zich nu ook optimaal voor online en social media. Op basis van de online strategie van WNL ontwikkelden we ook een nieuwssite waarmee de highlights uit de WNL programma’s veel beter bereikbaar zijn voor de online doelgroep. Door de WNL content goed beschikbaar te maken voor social media leren steeds meer mensen de omroep kennen. De fanbase van WNL is tevens een pool van potentiële leden van de omroep.
Resultaat
De social media strategie brengt nieuwe kijkers aan en zorgt voor extra leden van de omroep. Daarnaast is WNL nu veel beter zichtbaar als afzender van de programma’s.
Expertises
Logo design, station idents, web design, art direction
Credits
Strategie: Stef Dol (WNL)
Verantwoordelijk bij klant: Bert Huisjes en Robert Alblas
Meer informatie?
Neem contact op met Motif
via office@motif.nl
of bel +31 (0)35 7600 120