Motif

Hallmark 100 miljoen mensen in hun hart raken

Hallmark

Hallmark is Nederlands grootste aanbieder van wenskaarten en de enige die zowel kaarten via retail als online aanbiedt. Hallmark heeft de afgelopen jaren een grote online ontwikkeling doorgemaakt. Via hallmark.nl verkoopt het bedrijf wenskaarten en cadeaus. De visie van Hallmark is dat het leven draait om het uiten en overbrengen van emoties. Motif vertaalde deze gedachte naar een nieuwe basis voor de visuele indentiteit en een richtinggevend concept voor de communicatie.

Hallmarks

Aan de basis van de nieuwe visuele identiteit ligt de vormentaal. De vormelementen - Hallmarks genaamd - maken de uitstraling van Hallmark vriendelijker en warmer. De vormen zijn gebaseerd op basisemoties als liefde, een glimlach en kracht. De Hallmarks versterken het Hallmark-signaal in retail en de vormen zorgen voor de nodige diversiteit en consistentie in acties op online- en social media.

Workshops

Het overbrengen van emoties is ook uitgewerkt naar een richtinggevende gedachte in communicatie. De manier van communiceren met een helder copy construct is in samenwerking met de in house creative studio van Hallmark uitgewerkt. Motif is groot fan van deze gezamenlijke manier van uitwerken en implementeren. Het zorgt voor een sterkere overdracht van het gedachtegoed en resulteert uiteraard in meer draagvlak binnen de organisatie.

Brand Portal

Motif ontwikkelde samen met Hallmark een eigen online brand portal. Alle werknemers van Hallmark hebben toegang tot het platform, waarmee ze overal en altijd de nieuwe merkstrategie, de huisstijl richtlijnen en de schrijfwijzer kunnen raadplegen. Verdere aanscherpingen op de merkstrategie of aanvullingen op de visuele identiteit of communicatiestijl kunnen eenvoudig door Hallmark zelf worden opgenomen.

Meer informatie?

Neem contact op met Motif
via office@motif.nl
of bel +31 (0)35 7600 120