Motif

TMG Verbindt merken met mensen

Telegraaf Media Groep

De Telegraaf Media Groep is een van Nederlands grootste uitgeverijen, bekend van merken als de Telegraaf, Sky Radio, Radio Veronica, Metro, Dichtbij en Dumpert. Om de visuele identiteit van TMG aan te laten sluiten op hun nieuwe strategie heeft Motif een nieuw logo en corporate huisstijl ontwikkeld.

Proces en werkwijze

Door nauw samen te werken en ons onder te dompelen in TMG hebben we een evolutionaire en revolutionaire ontwerprichting uitgewerkt. Hierdoor konden we aan het bestuur de impact en de voordelen van deze verandering laten zien.

Design

Op basis van de nieuwe merkstrategie ‘TMG verbindt merken met mensen’, creëerde Motif een nieuw logo waarin ‘verbinden’ centraal staat. De eenvoud van de blauwe stip, in combinatie met de letterlijk ‘verbonden’ letters geven het merk de no-nonsense uitstraling waar het naar op zoek was.

Resultaat

Omdat er heel veel afdelingen gebruikmaken van verschillende communicatiemiddelen, heeft TMG behoefte aan een huisstijl die eenvoudig toepasbaar is. Voor de meest gebruikte items zoals factsheets, maakte Motif standaard grids. Daarnaast heeft Motif ook de implementatie op zich genomen.

Expertises

Concept development, Logo design, Brand design

Credits

Foto header: Antonisse Media

Meer informatie?

Neem contact op met Motif
via office@motif.nl
of bel +31 (0)35 7600 120